Friday 11 January 2013

Visit Wales 2013 campaign

Visit Wales promotional visitor campaign will be launching on 14 January 2013 with TV ads focusing on couples talking about places in Wales which they find inspiring. Emphasis is on emotional connections and not just places of outstanding natural beauty. The campaign has a key product focus on heritage, culture, walking and wellbeing targeting ABC1 Couples aged 45+.

Three 30 second adverts have been produced, the first of which will be on air in the UK on Monday, and will run until 3rd February. The first advert has been produced you can see the first TV ad online here: http://bit.ly/VW2013. The remaining two adverts are still in production we are in direct contact with Visit Wales and continue to highlight Carmarthenshire. The campaign targets London, South East England, the Midlands and North West. The terrestrial network spots will therefore not be visible in Wales, but you may be interested to note that highlights in the first week include:

ITV1 Coronation Street 14th Jan 1945 (Kick Off Spot)
ITV1 Midsomer Murders 16th Jan 2020/2130
ITV1 Wild Britain with Ray Mears 18th Jan 2030
C5 NCIS 19th Jan 2055
Sky Atlantic House (Season 5) 16th Jan 1945
Sky Atlantic Blue Bloods (Season 3) 17th Jan 2010

Following the first wave of TV, the campaign will be supported by an integrated campaign of on- and offline activity including: direct mail; direct email; press inserts; press adverts; radio advertising with Classic FM (to coincide with Classic FM live on 14th February); and static and digital outdoor advertising in key London and South East England rail and Tube commuter hubs.

We will, of course, be in touch with you again very soon in order to share with you the remaining campaign creatives from Visit Wales should require more information please don’t hesitate to contact Sarah Owen on 01554 744325

----

Rydym yn falch o roi gwybod i chi y bydd yngyrch Croeso Cymru 2013 yn cael ei lansio ar ddydd Llun, 14 Ionawr. Mae'r hysbysebion teledu yn canolbwyntio ar cyplau yn siarad am leoedd yng Nghymru y maent yn dod o hyd i ysbrydoli. Mae'r pwyslais ar gysylltiadau emosiynol ac nid dim ond lleoedd o harddwch naturiol eithriadol. Mae'r ymgyrch yn canolbwyntio gynnyrch allweddol ar ddiwylliant treftadaeth,, cerdded a lles targedu ABC1 Cyplau oed 45 +.

Tri 30eiliad hysbysebion syn cail eu cynhyrchu, bydd y cyntaf o'r rhain yn cael eu darlledu ar ddydd Llun, a bydd yn rhedeg tan 3 Chwefror. Mae'r hysbyseb gyntaf wedi cael ei gynhyrchu gallwch weld ar-lein teledu ad cyntaf yma: http://bit.ly/VW2013. Y ddau arall hysbysebion yn dal i gynhyrchu rydym mewn cysylltiad uniongyrchol â Croeso Cymru a pharhau i dynnu sylw at Sir Gaerfyrddin. Mae'r ymgyrch yn targedu Llundain, De Ddwyrain Lloegr, Canolbarth Lloegr a Gogledd-orllewin. Bydd y mannau gwan rhwydwaith daearol, felly, yn amlwg yng Nghymru, ond efallai y bydd gennych ddiddordeb i nodi bod uchafbwyntiau yn ystod yr wythnos gyntaf yn cynnwys:

ITV1 Coronation Street 14 Ionawr, 1945 (Kick Off Spot)
ITV1 Murders Midsomer Jan 16th 2020/2130
ITV1 Gwyllt Prydain gyda Ray Mears 18 Ionawr, 2030
C5 NCIS Ionawr 19, 2055
Sky Atlantic House (Tymor 5) 16 Ionawr, 1945
Sky Blue Iwerydd gwaed (Tymor 3) 17 Ionawr, 2010

Yn dilyn y don gyntaf o deledu, bydd yr ymgyrch yn cael ei gefnogi gan ymgyrch integredig o ar-a gweithgaredd all-lein, gan gynnwys: post uniongyrchol; e-bost uniongyrchol; mewnosod y wasg; hysbysebion yn y wasg, hysbysebu ar y radio gyda Classic FM (i gyd-fynd â Classic FM yn fyw ar 14 Chwefror); a statig a hysbysebu digidol awyr agored yn allweddol Llundain a De-ddwyrain Lloegr rheilffyrdd a chanolfannau cymudo Tube.

Byddwn, wrth gwrs, yn cysylltu â chi eto yn fuan iawn er mwyn rhannu gyda chi y greadigol ymgyrch sy'n weddill gan Croeso Cymru fod angen mwy o wybodaeth os gwelwch yn dda peidiwch ag oedi i gysylltu â Sarah Owen ar 01554 744325

No comments:

Post a Comment